Anne olmakla başa çıkmak: fiziksel zorluklar

Anne olmakla başa çıkmak: fiziksel zorluklar

Bir anne ve fitness uzmanı olarak bir kadının en büyük fiziksel zorluk olan anneliği, hayatında en zayıf olduğu noktada üstlenmesinin bir haksızlık olduğunu düşünmüşümdür hep. Gebelikte vücutlarımız inanılmayacak bir hormonsal, anatomik ve metabolik değişimden geçer. Bu değişimler güç kaybetmemize neden olabilir ve yepyeni postural sorunlara yol açar. Bu yetmezmiş gibi uykusuz kalmışken ve hâlâ doğum sonrası iyileşme sürecindeyken bebeğimizi sürekli kucağımızda taşımak zorunda kalırız.

Anneliğin pek çok yönü, vücudumuz açısından çok zorludur. Doğum sonrası, gebelikte yaşadıklarından çok daha fazla ağrı ve acı çeken çok sayıda kadın tanıyorum. İşte bu yüzden tüm annelerin, özellikle de yeni anne olanların doğru hareket etmeyi ve günlük faaliyetlerinde doğru kasları kullanmayı öğrenmesi gerekir.

Aşağıdaki ipuçlarını kullanarak en çok yapılan üç işi—emzirme, bebeğinizi taşıma ve bebek arabasını sürme işlerini güvenli ve etkili bir şekilde yaptığınızdan emin olarak işe başlayın.

Bebeğinizi Nasıl Emzirmelisiniz

Bebekler çok fazla ve çok sık yemek yer. Anneler daha çok öne doğru eğilip göğüslerini bebeğe yaklaştırır, hatta biberonla beslerken bile aynı şekilde öne eğilir. Bu sık girilen kambur pozisyon sırt ağrılarına ve kötü bir duruşa yol açabilir. Bebeğinizi beslerken duruş şeklinize ve destek alışınıza odaklanın. Dik oturun ve bebeğinizi göğsünüze yaklaştırmak için yastıklar kullanın (özel olarak emzirme için üretilen yastıklar da vardır). Ayaklarınızı yükseltin ve bir puf kullanarak omurganızdaki baskıyı rahatlatın. Dik omurganızın doğal kavisine uygun nötr bir omurga pozisyonunu korumaya çalışın ve bebeğinize doğru eğilmeyin. Bebeğinizi emzirirken ulaşmak üzere bükülmek ya da eğilmek zorunda kalmamak için su, telefon ve kusmuk bezi gibi gerekli eşyaları yakınınızda bulundurun.

Bebeğinizi Nasıl Taşımalısınız

Bebeğiniz kucakta olmayı sever ve elbette biz de onları kucaklamayı. Ama ekstra ağırlık taşıdığımız her an, yaralanma ve kas dengesizliği riskiyle karşı karşıya kalırız, bu da ağrıya neden olabilir. Bebeğinizi kendinize ve vücudunuzun merkezine yakın taşımaya çalışın. Bebeğinizi bir kalçanız üzerinde taşımaktan kaçının, bu pozisyon omzunuzda, kalçanızda ve omurganızda sorunlara yol açabilir. Bebeğinizi her taşıdığınızda omurganızı düz tutmaya odaklanın. Omuzlarınızı geriye doğru çekin ve bebeğinizi kaldırırken ya da taşırken karın kaslarınızı kullanarak (çalıştırarak) omurganızı destekleyin.

Bebek Arabasını Nasıl Sürmelisiniz

Bebek arabasıyla gezinti hem siz hem de bebeğiniz için bebeğinizi taşımak zorunda kalmadan temiz hava almak için harika bir yoldur. Bununla birlikte incinmelerden kaçınmak ve istenen gücü kazanmak için doğru bir pozisyon şarttır. Öncelikle iyi bir duruş şekline olanak tanıyan bir bebek arabası sürdüğünüzden emin olun. Örneğin bebek arabanız size göre çok kısaysa itmek için öne doğru eğilmeniz gerekecektir. Bilekleri nötr bir konumda, düz ve hiçbir yöne eğilmemiş durumda tutun. Yürüdükçe göğsünüzle yönlendirin ve karın kaslarınızı içeri doğru çekin. Ayaklarınızı ve dizlerinizi öne bakar konumda tutun ve omuzlarınızı aşağı ve geriye doğru bastırın (unutmayın, omuzlarınız küpe değil). Dirseklerinizi kilitlemekten ve öne doğru eğilmekten kaçının—bunlar, bir bebek arabası iterken en sık yapılan iki duruş hatasıdır.

Büyük Resim

Siz güç kazanma üzerine çalıştıkça tüm vücudunuzun, bu küçük mucizeyi yaratmak için neler yaşadığını unutmayın. Hâlâ bir can besliyormuş gibi yemek yemeye, egzersiz yapmaya ve dinlenmeye devam edin. İkiniz—siz ve bebeğiniz için sağlığınızın iyi olması gerekir. Bu tükenme değil, canlanma zamanıdır. Bol su içmeye, besleyici, mümkün olduğunca organik gıdalar tüketmeye ve her gün ölçülü oranda hareket etmeye odaklanın.

Doktorunuz yeşil ışık yaktığında yavaşça egzersiz yapmaya başlayın ve antrenmanınızın süresini ve yoğunluğunu kademeli olarak artırın. Klasik bir egzersiz çalışması için zamanı ya da enerjiyi bulamıyorsanız vazgeçmeyin. Bunun yerine fırsat buldukça kısa yürüyüşler veya esneme hareketleri araya sıkıştırmaya çalışın. Ayrıca Kegel hareketlerine başlamak için asla çok erken değildir—bunlar, pelvik taban kaslarını sıkılaştırmaya yardımcı olmak üzere idrar akışını durduran kasların sıkıldığı egzersizlerdir.

Amacınız, anneliğe geçişte kaybetmiş olmanız olası şeyleri geri kazanmak ve korumaktır. O minik bebeğin beslenmeye, sayısız bez değişimine, sürekli sevgiye ve dikkate ihtiyacı vardır ve ancak güçlü bir anne tüm bunları yapabilir.

Bunları okudunuz mu:

Bebek bezi

Prima Aktif Bebek

Yeni Prima Aktif Bebek ile bebeklerin altı çiş yokmuş gibi kuru, bez yokmuş gibi rahat!