Haftadasınız

Git

Hamilelik Takvimi Hafta 26

hamilelik takvimi hafta 26

Hamileliğinizin 26. haftasındasınız. Bebeğinizin vücudu gittikçe şekilleniyor. Bebeğiniz sizin yediklerinizden besleniyor. Bu durumda neler yemeniz gerekiyor? Nelere dikkat etmelisiniz? Yazımızı okuyun.

Deneme nefesleri

Bu hafta bebeğinizin burun deliklerinin açılma haftası. Böylece artık kaslarını ve ciğerlerini kullanarak nefes almaya hazır hale geliyor. Rahimde nefes alacak hava mevcut olmadığı için amniyotik sıvıyı içine çekip dışarı bırakarak pratik yapar. Miniğiniz doğduğu zaman bu konuda ustalaşmış olacaktır.

Ne emici ama!

Bebeğiniz ayrıca bazı beslenme kaslarını, yani dudakları ve ağzını da geliştirip çalıştırıyor. Bebeğinizin emme refleksi o kadar güçlüdür ki eğer yüzünün önünden eli yüzerek geçse başparmağı ve parmaklarını emer. Ultrason genellikle bebekleri rahimde başparmaklarını emerken gösterir. Ve hatta bazı bebekler doğduklarında parmakları, başparmakları, dudakları ve ellerinde emmeden dolayı kabarcıklar ile doğarlar. Emme, doğduğu zaman bebeğinizin sahip olacağı 70 refleksten bir tanesidir.

Kavrama

"Bir şeyi kavramak-mesela kendi göbek kordonum gibi-bu benim en son oyunum." Kavrama bu reflekslerden bir tanesidir. Eğer parmağınızı yeni doğmuş bir bebeğe doğru tutarsanız sizi kavramasındaki kuvvete şaşarsınız. Şu anda bebeğiniz tutuşunu deniyor. Dolayısıyla göbek bağını tutup çekiştirmeyi çok seviyor. Ve tabii ki kordon bu zorluklarla başa çıkacak dayanıklılıkta!

Ölçümler

Bebeğiniz yaklaşık 35 cm boyda ve 760-800 gram civarında ağırlığa sahip.

Bebeğinizin yüzü

Bu safhada daha fazla yüz özellikleri belirginleşir. Dudaklar, göz kapakları, burnun ortaya çıkışı ve çeneyi sayabiliriz. Dış kulak daha gelişmiş olabilir.

Atıştırma ihtiyacı

Beslenmenizin içeriği ve sıklığı önemlidir çünkü bebeğiniz sizin tabağınızdan yemek yiyor. Küçük ve sık sık yenen yemekler kan şekeri oranınızın sabit kalmasına yardımcı olur. Dışarıda olduğunuzda yanınızda yoğurt veya meyve gibi küçük ve taşınabilir gıda maddeleri bulundurarak hayatınızı kolaylaştırabilirsiniz.

Baharatlar

Bir çok kadın hamilelikte beslenme rejiminde, baharatlı gıdalardan uzak durmalarının gerekip gerekmediğini merak ederler. Bu sorunun tek bir cevabı yok. Eğer baharatlı gıda seviyor ve yiyorsanız, yemeye devam edebilirsiniz. Bununla birlikte alışmadığınız bir yemeği denemek midenizi bozabilir, bu nedenle gebelere yemek konusunda macera önerilmez.

Uzmanlardan

Prima Uzman Kurulu Üyesi Prof. Dr. İsmail Çepni, antrenman kasılmaları kabul edilen Braxton-Hicks kasılmalarını bu haftalarda daha belirgin hissedebileceğinizi söylüyor ve bilgi veriyor: “Normalde 30. haftadan sonra bu kasılmaları daha güçlü şekilde hissedebilirsiniz. Ancak bu kasılmalar düzenli değildir. Erken doğum kasılmaları ise günlük yaşamı etkileyecek sıklıkta ve düzenli aralıklarla gelir.”

 

Yorum bırakın Doldurulması zorunlu alanlar
Bu içeriğin tümünün tarafımdan yazıldığını ve kullanıcı sözleşmesi ve kullanım koşullarını kabul ettiğimi onaylarım.*
  1. Bebek bezi

Prima Premium Care Bebek Bezi

Prima Premium Care, 5 yıldızlı korumasıyla size bebeğinizin cildi için en mükemmel bakımı sunar.

Beden 0 - 5
2.5-25kg

Gebelikte beden sağlığı ve doğum öncesi egzersiz

Egzersiz yapmak hamilelikte beslenme konusu kadar önemlidir; halet-i ruhiyenizi iyileştirir, gebeliğin neden olduğu bedensel rahatsızlık duygusunu azaltır, doğum esnasında ihtiyaç duyacağınız kasları

Devamını oku

Mutfak gereçlerini enstrümana çevirin

Siz mutfakta işlerinizi hallederken çocuğunuzun da yanınızda mı olmasını istiyorsunuz? O halde bu yazı size yardımcı olacaktır.

Devamını oku

  • Alan:

    Dış mekan, İç mekan

  • Kazanımlar:

    Siz çalışırken çocuğunuzun yanınızda olma isteğini karşılar.

  • Nelere ihtiyacınız olacak?:

    • Boş Mısır Gevreği Kutusu • Metal kaplar ve tencereler • Tencere kapakları • Kek

Hamilelik Takvimi Hafta 23

Hamileliğinizin 23. haftasındasınız. Bebeğiniz sizi duymaya başladı. Artık gelişimini tamamlıyor. Bu durumda sizin neler yapmanız gerekiyor? Demir seviyeniz yeterli mi? Detaylı bilgi için yazımızı okuyun.

Devamını oku