Sağlıklı Beslenme-Demir ve Kalsiyumun ne kadarı fazla

Sağlıklı Beslenme-Demir ve Kalsiyumun ne kadarı fazla

Gebelik sırasında ek besinler

Doğum öncesi vitamini alıyor olsanız bile, yediklerinizden de vitamin ve mineral almanız şarttır. Bu özellikle kalsiyum ve demir için geçerlidir

Gebelikte ne kadar kalsiyum alınmalı?

Kalsiyum bebeğinizin kemikleri ve dişleri için hayati önem taşıyan bir malzeme olup aynı zamanda sizin de kemik gücünüzü korur. 19 yaşından genç kadınların günde 1.300 miligram (mg), 19 yaş ve üstü kadınların ise 1.000 mg kalsiyuma ihtiyacı vardır.

Aşağıdakilerin hepsi bir porsiyon (300 mg) kalsiyuma eşdeğerdir. Bunlardan her gün dört porsiyon yemeye çalışın:

1 bardak süt veya yoğurt

  • Yaklaşık 40 gram sert peynir
  • Yaklaşık 40-50 gram çökelek
  • 1,5 bardak pişmiş, taze yeşil sebze

Gebelikte ne kadar demir alınmalı?

Demir kan hücresi oluşumuna yardım eder ve anemiyi önler. Gebeyken günde 27mg demir almalısınız (bu genellikle doğum öncesi vitamininize dahildir).

Çoğu kadın gebelikte ek demir desteğine ihtiyaç duyar, çünkü demiri yalnızca yediklerimizden almak kolay değildir. Aldığınız demir miktarını artırmak için aşağıdakilerden günde en az dört porsiyon yemeyi hedefleyin:

  • Yarım bardak kuru meyve - kayısı, kuru üzüm veya muşmula gibi
  • 1 bardak pişmiş kuru fasulye, bezelye veya mercimek
  • 1 bardak koyu yeşil yapraklı sebze
  • 1 dilim kepekli ekmek veya yaklaşık 30 gram kepekli kahvaltılık gevrek
  • Yaklaşık 50 gram badem veya ceviz
  • Yaklaşık 50 gram kırmızı et

Bunları okudunuz mu:

Bebek bezi

Prima Aktif Bebek

Yeni Prima Aktif Bebek ile bebeklerin altı çiş yokmuş gibi kuru, bez yokmuş gibi rahat!