Gebelik diyeti: Sağlıklı bir diyet için ipuçları

Gebelik diyeti: Sağlıklı bir diyet için ipuçları

Sağlıklı Gebelik Diyeti

"İki kişilik yemek" deyimi tabağınızı iki kat yemekle doldurmak anlamına gelmez. Aslında kastedilen iki kat iyi yemektir. Gebelik diyetinize eklemeniz gerekenler hakkında emin değil misiniz? Size bunları anlatacağız.

Yumurta

Protein ve D ve B12 vitaminleri içeren bu besin depoları hızlı ve kolayca hazırlanabilir. Çırpılmış olarak veya hafifçe kızartılmış pirinç üstünde deneyin.

Süt ürünleri

Az yağlı süt, peynir ve yoğurt lezzetli kalsiyum kaynaklarıdır. Günde birkaç kez süt içmeyi deneyin ve buna günde bir porsiyon (pastörize süt ile yapılmış) yoğurt veya peynir ekleyin.

Kuruyemişler

Taşınabilir ve kolay bozulmayan kuruyemişler ve kuruyemiş ezmeleri, mükemmel atıştırmalık ve harika protein ve sağlıklı yağ kaynaklarıdır ve bebeğinizin gelişimine yardımcı olabilir. Badem, fıstık ve ceviz iyi seçimlerdir.

Meyve

Taze, dondurulmuş ya da konserve meyve vitamin ve lif bakımından zengindir ve kabızlığı önlemeye yardımcı olduğundan her gebelik diyetinde önemlidir. Konserve meyvelerin etiketlerini dikkatle okuyun. Şurup yerine su içindeki konserve meyveleri tercih edin.

Demir

Enerji düzeyinizi ve kansızlığı önlemek için gebelik sırasında bolca demir gerekir. Yağsız et, güçlendirilmiş tahıllar ve ıspanağa ağırlık verin. Dondurulmuş ıspanak özellikle düşük maliyetli ve hazırlaması kolaydır; tencere yemeklerine veya makarna sosuna eklemeyi deneyin.

Eğer gebe iseniz, bebeğinizin gelişimi her zaman aklınızdadır. Gebelik sırasında diyetinizi güçlendirmek bebeğinizin sağlığını korumanın kolay bir yoludur. Doktorunuzla konuşun, dikkatli alışveriş yapın ve mümkün olduğunca işlenmiş yiyeceklerden kaçının.

Bunları okudunuz mu:

Bebek bezi

Prima Aktif Bebek

Yeni Prima Aktif Bebek ile bebeklerin altı çiş yokmuş gibi kuru, bez yokmuş gibi rahat!