2 yaş çocuklarda dil gelişimi köşe taşları

2 yaş çocuklarda dil gelişimi köşe taşları

Yeni yürümeye başlayan çocuklar bu yaşta dili daldan dala atlayarak öğrenirler. Çocuğunuz şimdiye dek iki (veya daha fazla) kelimeyi kelime öbeklerinde ve cümlelerde birleştirmeyi öğrenmiş olmalı. Bazı bağlaçlara boş vererek isim ve fiillere odaklanabilir fakat siz boşlukları doldurursanız, bu daha küçük kelimeleri de öğrenmeye başlayacaktır.

İşte bekleyebileceğiniz birkaç adet dil başarısı daha:

  • Çocuğunuz kendine ne diyor? ''Ben'' demekten adını söylemeye geçecek ve önünüzdeki aylar içinde de ''bana'' demeye başlayacaktır. Yakında diğer adılları kullanmaya başlayacaktır. Bu evrede birkaç yanlış duymaya hazır olun.
  • Çocuğunuz temel vücut bölümlerini saptayabilmeye ve adlandırabilmeye başlamış olmalı. Bunlardan kaç tanesini bildiğini görün.
  • Resimli kitaplardaki basit öykü akışlarını takip edebilmeye başlamalıdır. Her sayfadaki resimleri adlandırıp adlandıramayacağını görün.
  • Çocuğunuz edatların da ne anlama geldiğini anlamaya başlamıştır. Ona oyuncak ayısını ''sandalyenin altına'', ''sandalyenin üzerine'' ve ''sandalyenin yanına'' koyma oyunu oynamayı önerin. Üç yaşına geldiğinde, bu yer belirleyici kelimelerin beş veya altı kelimeden oluşan bir öbeği bile onun için kolay olacaktır.
  • Çocuğunuzun ''hatalarını'' dinleyin. Çocuklar dili, kendi keşfettikleri kurallara göre kullanırlar. Yeni yürümeye başlayan çocuğunuzun ilkeleri, yanlış kelime öbeklerine yol açsa da size öğrenme yöntemi konusunda bir bakış açısı kazandıracaktır.

Örneğin:

  • Bazı çocuklar oldukça genel konuşur: Tüm köpekler ''Rover''. Tüm yaşlı bayanlar ''Anneanne''.
  • Diğerleri ise oldukça belirgindir. Yalnızca ''Rover'' bir köpektir; diğer dört ayaklı yaratıkların başka isimleri olmalıdır.
  • Çoğu çocuk düzensiz gramer kurallarını da karıştırır: ''Bir ayaklar, iki ayaklar''; ''Ben git, o git''; ''Kamyonum kırıl'' gibi.
  • Bazıları ise (''neolojizm'' olarak bilinen) yeni kelimeler türetir: Bir su fıskiyesi ''su çarp'', bir ''kalemci'' kalem kullanarak çizim yapan biri, (söylenmesi zor bir kelime olan) tornavida ''tovida'' olabilir ve (çok zor bir kelime olan) ''spaghetti'', ''getti'' olarak kısaltılabilir.

Bu hatalar konusunda endişelenmeyin. Çocuğunuzun etrafında iyi rol modelleri olursa dil becerisini kendi kendine düzeltecektir.

Çocuğunuz ifade ettiğinden çok daha fazlasını anlamaktadır. Bu yaşta iki adımlı emirleri takip edebilmelidir (örneğin ''Kazağını getir ve kapıya gel'' gibi).

Ellerinizi kaldırın

Talimat verdiğinizde dramatik hareketlerde bulunun, böylece üç adımlı emirleri bile takip edebilir. Her tür işaret ve görsel ipuçları, çocukların dil konusunda parçaları birleştirmesine yardımcı olacaktır, bu nedenle göz ve ellerinizi (ve dans eden ayakları), küçüğünüzle canlı, kontrollü bir diyalog içinde kullanın.

Bunları okudunuz mu:

Bebek bezi

Prima Aktif Bebek

Yeni Prima Aktif Bebek ile bebeklerin altı çiş yokmuş gibi kuru, bez yokmuş gibi rahat!