Çocukla nasıl oynamalı: oyun yoluyla öğrenme

Çocukla nasıl oynamalı: oyun yoluyla öğrenme

Çocuğunuzun oyun oynamasını izleyerek, nasıl düşündüğünü, neler öğrendiğini ve siz dahil dünyanın onu nasıl etkilediğini bulabilirsiniz. Bunları görmenizi sağlayan pencere oyundur.

Bebek X deneyi

1970’lerde, psikolog Phyllis Katz bugün Bebek X deneyi dediğimiz deneyi yaptı. Bir odaya üç oyuncak koydu: küçük bir futbol topu, bir kız oyuncak bebek ve cinsiyet açısından nötr bir oyuncak. Üç yaşında bir çocuğa sade, satı bir tulum giydirdi ve bazı yetişkinleri (deneyin denekleri) bebekle tanışmak üzere odaya getirdi. Yetişkinlerden bazılarına bebeğin Mary adında bir kız olduğu söylendi; diğerlerine ise bebeğin Johnny adında bir oğlan olduğu söylendi. Bebeğin bir kız olduğunu düşünen yetişkinlerin çoğu ona oynaması için oyuncak bebeği verdi. Bebeğin bir oğlan olduğuna inananların çoğu ise ona futbol topunu verdi.

Tartışma

Bebek X deneyi cinsiyet stereotipleri hakkında birçok hararetli tartışmaya yol açtı. Gene de Dr. Katz 10 yıl sonra deneyi tekrarladığında aynı sonuçları elde etti. Dahası, son yıllarda cinsiyet eşitliği için büyük çabalara rağmen, tipik bir anaokuluna gittiğinizde hangi çocukların Barbie’nin saçlarını tarayacağını ve hangi çocukların da oyuncak kamyonları çarpıştıracağını tahmin etmek zor olmayacaktır.

Erkek oyuncakları ve kız oyuncakları: stereotipleri aşmak

Çocuğunuz çoğunlukla genellikle kendi cinsiyeti ile ilişkilendirilen oyuncaklar istediği veya bunlarla oynadığı zaman endişelenir miydiniz? Muhtemelen hayır, çocuğunuzu, genellikle karşı cinsle ilişkili olanlar dahil çok çeşitli ile oyuncaklarla oynamaya teşvik edin. Önemli olan oyuncakların kendileri değil, genç çocukların geliştirmelerine yardımcı oldukları temel becerileri. Bebeklerle ilgili fantezi oyunları kızların kişilerarası ilişkilerde kullanılan becerileri, özellikle besleme ve empati becerilerini geliştirmesine yardımcı olur, ama bunlar oyun blokları ve arabalar gibi "erkek oyuncakları ile" oynarken öğrenilen matematiksel ve görsel-uzamsal beceriler kadar belirtilmezler.

Fantezi ve gerçeklik: her iki dünyanın en iyisi

Çocukların oyun biçiminde bir başka farklılık da oyunun gerçeğe mi (örneğin masa oyunları ve spor) yoksa fanteziye mi (örneğin evcilik oynamak ya da uzay ve zamanda yolculuk ediyormuş gibi yapmak) dayalı olduğudur. Genel olarak, ilk doğan ve tek çocuklar daha fazla hayal kurar gibi görünmektedir, belki de tek başlarına daha fazla zaman geçirdikleri için. Bunlar daha çok hayali arkadaşlara sahip olma eğilimindedir.

Aktif bir fantezi hayatı olması ayrıca daha yüksek entelektüel becerileri geliştirmeye yardımcı olur veya en azından yansıtır gibidir. Çocuğunuz bir golf topunun sihirli bir tılsım olduğunu hayal ettiği ve onunla ne yapılacağını karar verdiği zaman (prensesi kurtarmak? Ejderhayla mücadele? Dondurma yaratma?), farklı seçenekleri seçmenin sonuçlarını düşünmek için fanteziyi kullanır. Fanteziler bir çocuğun onu zorlayan, korkutan ya da kafasını karıştıran şeyler ile uzlaşması için de mükemmel bir yoldur. Örneğin, büyük bir kamyonun çıkardığı gürültüden rahatsız olan üç yaşındaki bir çocuk elinde tuttuğu tahta bloğun daha büyük ve daha korkunç bir kamyon olduğunu hayal ederek korkularının üstesinden gelmektedir.

Gerçek oyunu ise bir çocuğun önemli sosyal becerileri geliştirmesine yardımcı olabilir. Bir masa oyunu okul öncesi çocuğa sırayla davranma alıştırması yaptırır. Erken spor aktiviteleri takım çalışması ve ortak sorumluluğun esaslarını öğretir.

Katılım

Çocuğunuzun yeni oyun çeşitleri denemesine yardım etmek için ne yapabilirsiniz? Yapılacak en kolay şey katılmaktır. Siz bir karton ev ile oynamaya başlarsanız oğlunuz da karşı koyamayacaktır. Çocuğunuzla oyun oynamak için ne kadar çok uğraşırsanız, onu daha iyi anlar ve bağlantı kurarsınız.

Bunları okudunuz mu:

Bebek bezi

Prima Aktif Bebek

Yeni Prima Aktif Bebek ile bebeklerin altı çiş yokmuş gibi kuru, bez yokmuş gibi rahat!