Anne adayları hamilelik sürecinde, bebeğin de gelişimiyle doğru orantılı bir şekilde kilo alırlar. Bu bilgi herkes tarafından bilinse de sağlıklı bir gebelik için kilonun hangi seviyede kalması gerektiği, hangi ay ne kadar kilo alınması gerektiği gibi daha ince detaylar merak edilmektedir.

Hamilelikte kilo alımı

Her şeyden önce hamileliğe sağlıklı bir kiloda başlamak avantajlıdır. Henüz hamile değilseniz ve planlama aşamasındaysanız doktorunuzla konuşarak ideal kilonuzu belirleyebilir ve o kiloya ulaşmak adına bir takım adımlar atabilirsiniz. Hamile kaldıktan sonra ise orantılı kilo almak önemli. Hamilelik sırasında çok az kilo almak ya da çok fazla kilo almak zararlı olabilir. Tüm bunların yanında hamilelik sırasında kilo vermek için diyet vb. uygulamalara girişilmesi önerilmez. Kısaca, imkanınız varsa hamile kalmadan önce ideal kilonuza ulaşmalı; hamile iseniz ideal oranda kilo almaya dikkat etmeniz en doğrusu olacaktır.

Hangi besinler tüketilmeli?

Hamilelik sırasında anne adayının yediği her şey bebeğin sağlığını önemli ölçüde etkiliyor. Sebze, meyve, tam tahıllar, yağsız proteinler ve sağlıklı yağları dengeli tüketmek gibi sağlıklı beslenme için genel tavsiyeler geçerlidir. Bununla birlikte, belirli besinler, sağlıklı bir bebeğin büyümesi ve gelişmesi için özellikle yardımcı olabilir. Kalsiyum, D Vitamini, proteinler, folik asit, demir gibi besinleri anne adaylarının tüketmesi tavsiye edilir.

Hangi besinlerden kaçınılmalı?

Hamilelik sırasında belirli besinlerden ve aktivitelerden kaçınmak, belirli besin maddelerine sahip yiyecekleri tüketmek kadar önemlidir. Bunlardan bazıları, birçok deniz ürünü türü gibi cıva oranı yüksek yiyecekleri içerir. Genel olarak, bir balık ne kadar büyük ve yaşlıysa, muhtemelen o kadar fazla civa içerir. Uzmanlar hamile kadınların köpekbalığı, kılıç balığı, kral uskumru ve kiremit balığı yemekten kaçınmasını önermektedir. Genellikle güvenli kabul edilen deniz ürünleri türleri arasında karides, somon balığı, pollock, yayın balığı, hamsi, alabalık, morina, tilapia ve hafif konserve ton balığı bulunur.

Hamile kadınlar ayrıca çiğ, az pişmiş veya tabii ki kontamine gıdaları tüketmekten kaçınmalıdır. Bunlara suşi, sashimi gibi yiyecekler ve istiridye, ve benzeri çiğ kabuklu deniz ürünleri dahildir. Benzer şekilde az pişmiş et, kümes hayvanları ve yumurtadan da kaçınılmalıdır, çünkü hamile kadınlar az pişmiş gıdalardaki bakteriler nedeniyle gıda zehirlenmesi riski altındadır.

Birçok süt ürünü içeren pastörize edilmemiş gıdalardan da gıda kaynaklı hastalıklara yol açabileceğinden kaçınılmalıdır.

Kilo alımı hesaplayıcısı ile durumunuzu takip edin.

Yediklerinize dikkat ettiniz, belirli besinlerden kaçındınız ve gerektiğinde doktorunuza danıştınız. Buraya kadar her şey mükemmel… Son olarak sağlıklı bir hamilelik için vücudunuza aldığınız besinlerin kiloya dönüşümünü de hesaplamanız iyi olacaktır.

Aşağıdaki tabloya ilgili bilgileri girerek kilo durumunuzu hesaplayabilir ve takibini gerçekleştirebilirsiniz.