4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 2 3

Gebeliğinizin üçüncü ayında, ikinci üç aya gireceksiniz. Bu da pek çok yönden harika bir haber.

Gebeliğin Üçüncü Ayında Sık Görülen Belirtiler

Gebeliğinizin üçüncü ayında, gebelik semptomlarının bir kısmı zorlayıcı olsa da, bir kısmının keyifli olduğunu ve hoşunuza gittiğini fark edebilirsiniz. Tüm bunların gebelik sırasında normal olduğunu ve hepsini birden yaşamayabileceğinizi unutmayın.

  • Kilo artışı
  • Enerji artışı
  • Vajinal akıntı artışı
  • Varis
  • Baş dönmesi
  • İdrara çıkış sıklığında artış
  • Sakinlik
  • Unutkanlık
  • Cilt renginde değişim

Gebeliğin Üçüncü Ayı: İçerideki ve Dışarıdaki Değişimler

Cenin Gelişimi: Gebeliğin üçüncü ayında, küçüğünüzün cinsel organı şekillenmeye başlar. Yutma ve emme refleksi devreye girer. Duyusal gelişim de devam eder: dış dünyadan gelen boğuk sesleri duyabilmeye başlar ve parlak ışığa karşı duyarlı hale gelir. Doğum zamanı geldiğinde çoğu dökülecek olsa da, cildinde lanugo denilen çok ince tüyler belirmeye başlar.

Vücudunuzdaki Değişimler: Her kadında farklı zamanlarda görünmeye başlasa da, bu ay karnınız kendini biraz belli etmeye başlayabilir. Göğüsleriniz şişebilir. Üç aylık hamileyken tipik olarak görülen gebelik belirtilerinden biri de bulantı nöbetlerinin yerini iştah artışına bırakmasıdır. Yediklerinizin niceliğine değil niteliğine odaklanarak, iyi beslenmeyi unutmayın. Bazı kadınlar ciltlerinde, karın bölgelerinde beliren koyu renk çizgi veya yüzlerinde oluşan koyu renk lekeler gibi renk değişimleri yaşarlar. Bazılarının cildi de pırıl pırıl parlar, eğer size olan buysa, tadını çıkarın.

Gebeliğinizin Üçüncü Ayında Diyet ve Egzersiz

Çoğu kadın bu ayda bulantılarının yok olduğunu ve enerjilerinin yükseldiğini fark eder. Bu enerji patlamasından sağlıklı bir gebelik egzersizi planına başlamak için yararlanın. Egzersiz konusunda acemiyseniz, önce doktorunuza danışın, ancak yine de hamile yogası ve yüzme iyi, güvenli seçenekler olabilir.

Düzenli olarak protein, sebze, meyve ve tam tahılları içeren besleyici bir hamilelik diyetine odaklanmak her zamanki gibi önemlidir. Susuz kalmayın ve günde en fazla 200 miligramdan fazla kahve tüketmemeye dikkat edin.

Doktorunuz size özel diyet önerilerinde bulunabilir, ancak tüm hamile kadınlar yüksek civa içeren balıklar, alkol, pastörize edilmemiş peynir ve süt, işlenmiş etler ve çiğ yumurtadan kaçınmalıdır. Meyve ve sebzeleri yemeden veya hazırlamadan önce iyice yıkamaya dikkat edin.

Gebeliğin Üçüncü Ayı İçin Kısa Bir Liste

  • Güzel haberi verin: Gebeliğinizin üçüncü ayında, kendinizi bu güzel haberi aileniz ve arkadaşlarınızla paylaşmaya hazır hissedebilirsiniz. Kime nasıl haber vereceğinizi düşünün.
  • Gebelik izninizi planlayın: İş yerinizde gebelik izninizi nasıl planlayacağınızı düşünmeye başlayın. Seçeneklerinizi araştırın, kendi tercihlerinizi gözden geçirin. İşvereninizle konu hakkında yapacağınız konuşmayı planlayın.
  • Gebelik egzersizi: Yükselen enerjinizle, karnınız henüz büyümemişken, ikinci üç ayı harekete geçmek için harika bir zamandır. Doktorunuza size uygun olan güvenli ve hafif egzersiz seçeneklerini danışın.
  • Onunla bağ kurun: Küçüğünüz sesiniz ve kalp atışınız gibi sesleri boğuk şekilde duyabiliyor. Onunla konuşarak, ona şarkılar söyleyerek ya da en sevdiğiniz müzikleri birlikte dinleyerek onunla bağ kurmaya başlayabilirsiniz.
  • Eşinizle konuşun: Hamilelik, anne ve babanın paylaşabilecekleri bir görev ve deneyimdir. Eşinizle size nasıl yardımcı olabileceği konusunda konuşun. Bu, müstakbel babanın kendini sürecin bir parçası hissetmesini sağlarken, anne adayı olan sizin de üstünüzden yük alacaktır.
  • Gebelik hakkında daha fazla ipucu ve bilgi için kaydolun.