4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 2 3

Gebeliğin 21. Haftası: Bebeğinizin Gelişimi

  • Kalp atışı. Bebeğinizin kalp atışları artık sadece steteskopla dinlenebilecek kadar güçlü olsa da kendi kalp atışınızdan ayırt etmek zor olabilir. Hızlı olan atışı dinleyin. Bir bebeğin kalbi sizinkinden neredeyse iki kat hızlı, dakikada 120-160 atar. Çoğu kadın bunu dört nala koşmaya benzetir.
  • Bebeğinizin uyku döngüsü. Bebeğiniz artık fark edilmesi zor bir uyku döngüsüne sahip. Ultrason görüntüleri, anne karnındaki bebeklerin uykuya en sevdikleri pozisyonda geçebildiklerini gösteriyor.
  • El ve ayak parmakları. 21. hafta civarında ufaklığınızın el ve ayak parmakları, minik parmak izleriyle birlikte tamamen şekillenmiş durumdadır. Hatta parmak emmeye bile başlayabilir.

Bebeğiniz 19 Haftalıkken Ne Kadar Büyük?

  • Gebeliğinizin 21. haftasında bebeğiniz yaklaşık iri bir muz büyüklüğünde. Boyu yaklaşık 23 cm, ağırlığı da yaklaşık 285-370 gram arası.
embryoimage-week21-700_no_text

Gebeliğin 19. Haftasında Anne Vücudu

Gebeliğinizin 19. haftasında, kaç aylıksınız? 21. haftada, gebeliğin altıncı ayına giriyorsunuz. İlk trimesterin başlarında bir miktar mide yanması ve hazımsızlık çekmiş olabilirsiniz, ancak rahminiz büyüdükçe midenize baskı yapmaya başlayabilir. Bu da mide yanmanızın sıklığını artırabilir.

Gebeliğinizin bu aşamasında gebelik hormonları ateş basması ve sonraki aylarda birtakım ağrı sızılara neden olan fazladan kilo alımına yol açabilir.

Gebeliğin 21. Haftası: Sizdeki Belirtiler

  • Ağrılı bölgeler. Sırt ağrıları, özellikle de bel ağrısı, gebelikte sıkça görülür. Gebeliğin 21. haftasında, büyüyen karın , ağırlık merkezinizi değiştirir ve belinizin öne doğru bükülmesine neden olur. Bu arada doğum sırasında leğen kemiğinin genişlemesini sağlayan relaksin hormonu da vücudunuzdaki her bir eklem ve bağı gevşetir.
  • Mide yanması. Bu hafta civarında mide yanması yaşamanız normaldir. Çünkü midenize baskı yapan rahmin yanı sıra, midenizle yemek borunuz arasındaki kapağı gevşeten gebelik hormonları, mide asidinin yemek borusuna kaçmasına neden olur.
  • Sıcak basması. Gebelik hormonlarınız ve artan metabolizma hızınız vücut ısınızı artırıp sizi terletebilir. Terlememek için hafif giysiler giymeye ve bolca su içmeye dikkat edin. Vantilatör ya da klimayı açın ve mümkün olduğunca kendinizi rahat ettirin.
  • Çatlaklar. Gebelik sırasında karnınız büyüdüğü için, cildinizde kırmızı-kahve, pembe ya da mor çizgiler fark edebilirsiniz. Çatlaklar cildiniz kısa süre içinde esnediği için karnınız, kalçalarınız, baldırlarınız ve göğüslerinizde oluşabilir. Cildiniz aynı zamanda kaşınabileceği için, nemlendirici kullanmak yardımcı olacaktır.
  • Bacak krampları. Bacaklarınızda kramp hissederseniz, endişelenmeyin. Bu ikinci trimestere girmiş anne adaylarının genel şikayetidir. Kramplar genelde geceleri rahatsız edebilir. Yatmadan önce baldır kaslarınızı esnetmeye çalışın, bol bol su için ya da krampı hafifletmek veya önlemek için ılık bir duş alın.

Gebeliğin 21. Haftası: Gözden Geçirilmesi Gerekenler

  • Sırt koruyucular. Sırt ağrısını hafifletmek için, günlük rutinlerinizde bazı ayarlamalar yapmanız iyi olur. Oturduğunuzda ayağınızı hafifçe yerden kaldıracak bir yükselti kullanın. Uzun süre oturacaksanız, belinizdeki baskıyı hafifletmek için ayaklarınızdan birinin altına küçük bir tabure koyun. Ek bir rahatlama için kendinizi ılık banyoyla şımartın. Sırt ağrınız geçmezse, doktorunuzu arayın.
  • B vitamini desteği. B1, B2 ve B6’yı da içeren B vitaminleri, bebeğinizin gelişimi için enerji sağlayan anahtar besinlerdir. Ayrıca görme yetisini destekler ve diğer vücut dokularıyla birlikte plasentanın oluşumuna da yardımcı olurlar. Doğum öncesi besin desteklerinden kullanıyorsanız, yeterli B vitamini alıyorsunuzdur, ancak aynı zamanda ciğer, tavuk-hindi eti, muz ve tahıl gibi gıdalardan da ihtiyacınız olan B vitaminini alabilirsiniz.
  • Kolin ihtiyacı. Kolin de hamileyken fazladan ihtiyacınız olan besinlerden biridir. Vücudunuz doğal yollarla kolin üretse de, hamileyken, ikinize yetecek kadarını üretemezsiniz. Dengeli bir diyetle eksiği gidermeniz kolay olduğu için, kolin seviyenizi takviye etmenize yardımcı olacak daha fazla tavuk, sığır eti, yumurta, süt ve fıstığı beslenmenize eklemeye çalışın.
  • Dengeli hareket. Rahminiz büyüdüğü için, ağırlık merkezinizin değiştiğini fark edebilir ve kendinizi biraz dengesiz hissedebilirsiniz. Düz ayakkabılar giyerek, merdiven inip çıkarken dikkat ederek ve düşme riskini azaltmak için kaygan zeminlerden uzak durarak kendinizi koruyabilirsiniz. Olur da düşer ve endişelenirseniz, kanamanız olursa ya da sancılanırsanız, doktorunuzu arayın.

Gebeliğin 21. Haftası: Doktorunuzu Arayın

  • Sırt ağrısından muzdaripseniz, doktorunuza doğum kemerinin faydası olup olmayacağını danışın.
  • Doktorunuza kolin ve B vitaminleri gibi besinleri diyetinize nasıl dahil edebileceğinizi sorun.
  • Sizi endişelendiren herhangi bir kramp ya da benzeri bir belirti varsa, doktorunuzla konuşun.

Gebeliğin 21. Haftası: Kontrol Listesi

Oturduğunuzda ayaklarınızı yerden yükseltecek bir tabure edinin.

Sırt ağrınızı hafifletmek için ılık duş alın.

Bebeğinizin gelmesi yakın olduğu için, baby shower için ihtiyaç listenizi çıkartın.

Hafta hafta gebelik ile ilgili ipuçları için üye olun

21 haftalık gebelik: Kontrol listesi

Hafta hafta gebelik ile ilgili ipuçları için üye olun:

Oturduğunuzda ayaklarınızı yerden yükseltecek bir tabure edinin.

Sırt ağrınızı hafifletmek için ılık duş alın.

Bebeğinizin gelmesi yakın olduğu için, baby shower için ihtiyaç listenizi çıkartın.

Hafta hafta gebelik ile ilgili ipuçları için üye olun: