Uyku eğitimi: İyi bir uyku rutini oluşturma

Uyku eğitimi: İyi bir uyku rutini oluşturma

Bebekler ve çocuklar, alışkanlıklardan hoşlanırlar. bu yüzden bir alışkanlığın tahmin edilebilirliği hoşlarına gider. Her gece yatağa gitmeden önce aynı basit görevlerin yapılması, her şeyin güvende olduğunu ve artık uykuya dalma vakti geldiğini göstermeye yardımcı olur.

İşte uyku rutini için ipuçlarımız:

Tutarlılık her şeydir

Bir uyku zamanı alışkanlığı başlatıp düzenli olarak uyguladığınızda bebeğiniz artık aynı düzeni beklemeye başlayacaktır. Uyku öncesi rutininin süresini 30 dakika veya daha kısa tutmaya çalışın.

Basit olsun

Siz evden uzaktayken bile takip edilebilmesi için uyku zamanı alışkanlığını basit tutun. Sıcak bir banyo, bir uyku zamanı masalı, özel bir şarkı, üstünü örtme ve iyi geceler öpücüğünü dahil edebilirsiniz.

Uyku zamanı hatırlatıcıları

Yürümeye başlayan çocuklar için uyku zamanının yaklaştığına dair birkaç hatırlatıcının olması faydalıdır; çocukları aniden zorlamak, oyun oynamayı bırakma konusunda daha isteksiz olmalarına neden olacaktır.

Işıkları kapatın

Bu, çocuğunuzun gece ve gündüz arasındaki farkı ayırt etmesine yardımcı olur. Çocuğunuz uyanırsa ve hâlâ karanlıksa demek ki hâlâ ‘gecedir’.

Esnek olun

Çocuğunuz hastaysa ve ekstra bir masal daha istiyorsa kuralları biraz esnetebilirsiniz. Sadece tüm alışkanlığı bütünüyle bozmamaya çalışın. Uyku zamanı her ikiniz için de özeldir, bu yüzden kaynaşma ve kucaklaşma zamanının tadını çıkarın!

Bir cezaya dönüştürmekten kaçının

Uyku zamanı alışkanlığını özel tutmaya çalışın, bu yüzden bir ceza olarak kullanmaktan kaçının.

Her uyku zamanının tadını çıkarın, kesinlikle eşsiz bir kaynaşma deneyimidir!

Bunları okudunuz mu: