Doğum öncesinden büyüme çağına kadar uyku düzeni nasıl olmalıdır? / 2. Bölüm

Doğum öncesinden büyüme çağına kadar uyku düzeni nasıl olmalıdır? / 2. Bölüm

Yazının ilk bölümünü okuyun

4-12 yaş arasında uykuya dalışlar 0-4 yaş arasına göre çok daha hızlı olmaya başlar. Uykular da çok daha derindir. Ancak yine de, 5 yaş civarındaki her beş çocuktan biri, gecede en az bir kez uyanmaktadır. Bu yaş aralığında, uyku süreleri on iki saatin altına iner. Bu dönemde bazı uyku problemleri, gece korkuları veya uyurgezerlik gözlemlenebilir.

Ergenlik çağındaki gençler gece geç uyumayı tercih edebilirler. Aslında bu durum hormonal değişikliklere de bağlıdır ve oldukça fizyolojiktir. Okul saatlerinin de hayatlarındaki önemli rolü, 12-18 yaş arasındaki gençlerin toplam uyku süresini iki saat daha kısaltır. Aslında bu dönemde daha çok uyumaya ihtiyaçları olduğu ve yeterince uyumadıkları için kronik bir uyku eksikliği ile karşı karşıyadırlar. Bu durum dikkat eksikliği, gün içinde uykulu olma, konsantre olamama ve okulda başarısızlık ile daha belirgin hale gelir.

Bunları okudunuz mu: