4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 2 3

Uzun bir yolculuk oldu, ama gebeliğin sekizinci ayında hala sabırsızlıkla bekleyebileceğiniz birçok şey var. 37. Haftanın sonunda, bebeğiniz doğmaya neredeyse tamamen hazır olacak.

Unutmayın, bebeklerin yaklaşık sadece %5’i dönemlerini tamamen dolduruyor ve kadınların çoğu 38. ve 42. haftalar arasında doğuruyor. Bu da gebeliğin sekizinci ayının sonlarına doğru doğum yapmaya her an hazırlıklı olmanız gerektiği anlamına geliyor. Elbette bu ay doğurma ihtimaliniz olsa da, normalde doğuma hala birkaç haftanız var. Bu zamanı, büyük güne hazırlanmak için kullanın.

Doğuma Hazırlanmak

Gebeliğinizin bu noktasında, doğuma hazırlanmak ve doğum başlangıcı belirtilerini izlemek çok önemlidir. Braxton Hicks olarak bilinen alıştırma kasılmalarının aksine, kasılmalar düzenli olduğu ve gittikçe kısa aralıklarla ortaya çıktığında gerçekten doğurmak üzere olduğunuzu anlayabilirsiniz. Doğuracağınız zaman ayrıca bel ağrısı, kramplar ya da pelvik baskı hissedebilirsiniz. Suyunuz gelebilir ve serviksten “nişan gelmesi” olarak bilinen, kanlı, sümüksü bir sıvı gelebilir.

Doğum belirtilerini fark ettiğinizde paniğe kapılmayın. Sizi evde ne kadar süre bekleyip, hastaneye ne zaman gitmeniz gerektiği konusunda yönlendirebilecek doktorunuzla iletişime geçin.

Gebeliğin Sekizinci Ayında Sık Görülen Belirtiler

Gebeliğin sekizinci ayında bazı gebelik semptomları yaşayabilirsiniz, ama moralinizi yüksek tutun, çünkü artık çok az kaldı. Bu ayki tipik gebelik belirtileri şunlar:

  • Sakarlık
  • Göğüsten süt akıntısı
  • Braxton Hicks kasılmaları
  • Mide yanması
  • Hazımsızlık
  • Büyüyen karın nedeniyle genel rahatsızlık
  • Nefes darlığı
  • Yorgunluk
  • Uyumakta zorluk
  • İdrar kaçırma
  • Ateş basması
  • Değişken ruh hali
  • Ciltte kaşıntı
  • Kilo alımı

Gebeliğin Sekizinci Ayı: İçerideki ve Dışarıdaki Değişimler

Bebeğinizin Gelişimi: Bebeğiniz artık (pelvisinize doğru) “inmiş” olacak ve daha yavaş olsa da büyümeye devam edecek. Şu an bulunduğu yer epey dar olduğu için, daha az hareket hissederseniz şaşırmayın.

Vücudunuzdaki Değişimler: Fiziksel değişimlerin yanı sıra, oldukça duygusallaşabilirsiniz. Karnınızın iyice büyümüş olması birçok kişinin size tavsiyelerde bulunmasına neden olabilir ve kendinizi bunalmış, endişeli, rahatsız ya da gergin hissedebilirsiniz. Ayrıca biraz sabırsızlanabilirsiniz de, ancak bebeğinizin sizinle tanışmaya hazırlandığını, sadece biraz daha zamana ihtiyacı olduğunu unutmayın. Bu duygulara alışmaya çalışın ve bunun geçip gidecek duygusal bir aşama olduğunu hatırlayın -başarabilirsiniz.

Gebeliğin Sekizinci Ayı İçin Kısa Bir Liste

  • Doğum planınızı tamamlayın: Doğum planınızı hazırlamış olabilirsiniz. Hazırladıysanız, doğum ekibi için bu planın birer çıktısını almayı unutmayın.
  • Hastane çantanızı kapının yakınlarında hazır bulundurun: Hastane çantanızı hazır edin. Hastane çantanız, sizin ve eşinizin doğum sırası ve sonrasında ihtiyacınız olacak eşyaların hepsini içermelidir. Ayrıca bebeğinizin hastanede ve eve dönerken ihtiyacı olacak giysiler ve diğer eşyalar da bu çantada yer almalıdır.
  • Hastane tatbikatı yapın:Zaman geldiğinde hastaneye nasıl gideceğinizi planlayın. Bebeğinizin trafiğin yoğun olduğu bir sırada gelme ihtimaline karşı, hastaneye gitmek için birkaç farklı rota belirleyin. Eğer hastaneniz izin verirse, nereye gideceğinizi bilmek için, doğum servisinin yerini önceden görün. Doğum ekibinizin telefon numaralarını ve hastanenin adresini telefonunuza kaydedin. Ayrıca bir kağıda yazıp dolabınıza yapıştırın ki son dakikada bu tür detaylarla uğraşmak zorunda kalmayın.
  • Son dokunuşları yapın: Bu dönemi dinlenmek, bebek odasını düzenlemek ve evinizi bebek için güvenli hale getirmek için son hazırlıkları yapmak için kullanın. Kendinizi rahat hissetmeniz önemli olduğu için, programınızı çok sıkıştırmayın ve bu zamanların tadını çıkarmaya çalışın.
  • Sağlıklı birkaç adım atın: Gebeliğin sekizinci ayında kendinizi biraz daha rahat hissedebilmek için, Kegel egzersizleri ve nefes egzersizleri yapmak, duruşunuzu düzeltmek ve bolca su içmek gibi sağlıklı adımlar atabilirsiniz.
  • Gebelik hakkında daha fazla ipucu ve bilgi için kaydolun.